Якість роботи в перші місяці діяльності (після виборів) органу місцевого самоврядування закладає традиції наступних років та суттєво позначається на якості функціонування об’єднаної територіальної громади в майбутньому, її спроможності.

Тому, пропонуємо Вам ознайомитись з основними рекомендаціями для новостворених ОТГ :

1. Не намагайтеся списати готові чужі рішення.
– по-перше, ті, хто їх приймав, теж міг допустити помилку;
– по-друге, рішення, прийнятне для однієї громади, може бути не зовсім доречним для іншої.

2. Вивчайте законодавство, перевіряйте чинність нормативно-правових актів.
Посилання на певний Закон України було актуальним кілька років тому, однак, можливо, даний нормативно-правовий акт або його окрема стаття вже станом на сьогодні втратила чинність.

3. Користуйтеся в роботі чинними регламентами, інструкціями з діловодства тощо.
Посадовці мають знати зміст та фізичне місцезнаходження документа, який було прийнято сільською, селищною, міською радою попереднього скликання. необхідно пам’ятати, поки не затверджений новий документ, свою чинність зберігає попередній.

4. Будьте публічні, відкриті у своїй діяльності.
Рішення та проекти рішень мають бути оприлюднені відповідно до вимог законодавства; це означає, що органи місцевого самоврядування повинні неухильно дотримуватися вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». Потрібно постійно слідкувати за оновленням інформації на відповідних інформаційних стендах, а в ідеалі — якомога швидше створити власний офіційний сайт.

5. Залучайте до роботи компетентних фахівців.
В багатьох громадах, особливо сільських, відчувається шалений брак кадрів. Але не є неможливим залучення фахівців з інших регіонів або ж «вирощування» власних компетентних працівників. Також варто дуже серйозно подумати про мотивацію до роботи для кваліфікованих спеціалістів.

Джерело: Чернігівський Центр розвитку місцевого самоврядування